Jauns auto ir skaists, taču dārgs prieks. Privātpersonām pirkt jaunu auto bieži vien ir prestiža jautājums, jo ikviens zina, ka nopērkot jaunu automašīnu tā vērtība jau pēc 100 km ir kļuvusi krietni mazāka. No otras puses, ja automašīnu nav plānots pārdot, bet izmantot tikai savām vajadzībām, tad šāds aspkets, protams, nav būtisks. Jauna auto priekšrocība ir iespēja iesēsties tajā pašam pirmajam (neskaitot rūpnīcas un servisa darbiniekus), apziņa, ka neviens cits ar to nav braucis. Diemžēl, pērkot jaunu automašīnu, jārēķinās, ka šādu spēkratu iekāro ne tikai pircējs, bet arī garnadži, līdz ar to KASKO apdrošināšana ir nevis luksus, bet pamatvajadzība. Saskaņā ar statistiku katru gadu Latvijā tiek nozagti daudzi auto un zagļi iecienījuši gan premium, gan tautas klases transporta līdzekļus. Pēc zādzības izdarīšanas auto tiek sadalīts detaļās vai pārvietots uz citām valstīm.
Pirms ekonomiskās krīzes jaunu auto tirdzniecība liecināja par iedzīvotāju vēlmi un gatavību dzīvot labāk. Šobrīd auto pārdošanas apjomi ir stipri nokritušies, taču ir jūtams pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Ņemot vērā Krievijas ekonomikas krīzi un banku piesardzību straujšs kreditēšanas tempu pieaugums nav gaidāms.
Pats populārākais auto tirdzniecības veids Latvijā šobrīd ir lietotu auto tirdzniecība. Iemesli, protams, ir zemāka cena, iedzīvotāju zemāk pirktspēja un izpratne, ka mazlietots vai lietots auto ir labs pirkums un dzīvē ir arī citas prioritātes. Atšķirībā no Rietumeiropas, kur liela daļa izvēlas auto nomāt, Latvijā operatīvais līzings nav sevišķi pieprasīts. Latvijas iedzīvotājiem patīk finanšu līzings, jo viņi vēlas būt auto īpašnieki, nevis lietotāji.